Aranżacja kawiarni czyli jak zachęcić klienta do wejścia

0
57
Aranżacja kawiarni czyli jak zachęcić klienta do wejścia

Odpoczynek przy aromatycznej kawie i ciastku należy się od czasu do czasu każdemu człowiekowi. Szczególnie Jesienna pora sprzyja przesiadywanie w kawiarni. Można wtedy na spokojnie zebrać myśli i zrelaksować się. Jesień to pora roku nieco depresyjna dlatego też odrobina przyjemności nikomu nie zaszkodzi, aby poczuć się zdecydowanie lepiej.

Grupa docelowa kawiarni

Kawiarnia niejedno ma imię. Są takie kawiarnie, gdzie goście przychodzą bardzo chętnie. Są też takie kawiarnie, które świecą pustkami niezależnie od pory roku i podejmowanych działań marketingowych. Co decyduje o sukcesie danej kawiarni? Jakie działania można podjąć aby kawiarnia przyciągała gości? Na pewno kluczowa będzie aranżacja kawiarni. Ważne jest między innymi to, jakie kolory dominują w kawiarni. Oczywiście można jako przykład podać różne typy kawiarni. Niektóre kawiarnie będą proponować klientom jaskrawe ściany i krzykliwy wystrój. Inne z kolei będą proponowały beże i brązy czyli bardzo zachowawcze kolory i łagodną, stonowaną kolorystykę. Każda z tych kawiarni z pewnością znajdzie swoich odbiorców. Każda z tych kawiarni znajdzie swoją grupę docelową. Kluczem do sukcesu jest jeszcze trafienie do tej grupy i zachęcenia gości do przyjścia pierwszy raz. Później trzeba już tylko zadbać o wysoką jakość obsługi. Wtedy goście wrócą. Jakość usługi w gastronomii stanowi bardzo ważny element sukcesu. Jednak nie można pomijać aranżacji kawiarni. Ona też ma kluczowe znaczenie dla faktu czy goście będą czuli się dobrze w tym miejscu. Nie sposób dogodzić wszystkim gościom. Jeżeli jednak zdecydowana większość ludzi omija daną kawiarnię i nawet nie chce do niej wejść, oznacza to, że jest jakiś problem.

Jak zachęcić klienta to wejścia i sprawić, aby klient wyszedł zadowolony

To co klient widzi z zewnątrz ma zachęcić go do wejścia do kawiarni. Warto więc aby klient widział, że w kawiarni jest przytulnie. Co to oznacza? Kwiaciarnia musi sprawiać wrażenie kawiarni otwartej na gości. Warto wiedzieć, że w gastronomii nie mówi się o kliencie, ale o gościu. Gość powinien czuć się zaproszony kto wejścia do środka, pomimo że, przy wejściu nikt nie stoi z kartką z zaproszeniem. Trzeba zastanowić się do jakiego klienta docelowego chce się dotrzeć. Wystrój ma być dopasowany właśnie do tych wniosków. Inaczej będzie w przypadku mam z małymi dziećmi a inaczej w przypadku gości biznesowych. Warto pomalować ściany na odpowiednie kolory. Warto też powiesić obrazy. Przede wszystkim krzesła albo kanapy muszą być bardzo wygodne. To Kluczowa sprawa w każdym miejscu związanym z gastronomią. Bardzo ważnym elementem jest garderoba czyli miejsce gdzie goście mogą zostawić nakrycia wierzchnie. Warto, aby zrobili to szybko i sprawnie. Jest wiele detali, na jakie goście zwracają uwagę. Często osoba zarządzająca kawiarnią może tego nie zauważać. Tymczasem nawet małe problemy mogą skumulować się i w efekcie doprowadzić do katastrofy. Warto zatem aby pracownicy kawiarni na bieżąco notowali swoje spostrzeżenia w oparciu o obserwacje klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here